مرکزاطلاعات فنی امورگمرکی


دانشگاه مجازی گمرک(بزرگترین مرکزاطلاعات کلاسیک گمرک)

فن آوریRFID


RFIDفن آوری

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با الزام به استفاده از کد رهگیری در کالاهای وارداتی، مصرف کننده و فروشنده از قانونی یا قاچاق بودن کالا در سطح بازار آگاه می‌شوند.

به گزارش اقتصاد پنهان، به نقل از خبرگزاری ایسنا، ابویی معاون پیشگیری و هماهنگی سازمان‌ها و استان‌های ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از کارهایی که ستاد با جدیت آن را دنبال می‌کند، شفاف‌سازی گردش کالا در داخل کشور است که بر این اساس طرح الزام کد رهگیری کالا را پیشنهاد داد و دولت نیز مصوب کرد.

وی افزود: در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف شده است تا این طرح را اجرا کند و به موجب آن کالاهایی که وارد می‌شوند همه دارای کد رهگیری خواهند بود تا هم در سطح عرضه مردم تشخیص بدهند که کالا قانونی یا غیرقانونی است، هم عرضه کننده متوجه شود که کالایی که عمده می‌خرد قاچاق است یا نیست و هم کنترل را در سطح عرضه برای ماموران میسر و تسهیل می‌کند.

ابویی با بیان اینکه طرح شبنم با کد رهگیری تفاوت دارد، ادامه داد: طرح شبنم برای کالاهای داخل کشور است که با همکاری ایران کد و وزارت صنعت و معدن انجام می‌شود ولی کد رهگیری در ادامه طرح شبنم است و یک بارکد دوبعدی است که قابلیت رهگیری دارد و لذا درصدد هستیم تا کد رهگیری را به مرور پیشرفته ‌و به فناوری RFID ـ (Radio Frequency Identification) که پیشرفته تر از کد رهگیری است، مجهز کنیم.

معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز درباره لایحه مبارزه با قاچاق در مجلس نیز گفت: لایحه هم اکنون در مجلس است و تلاش بر این است که اصل هشتاد و پنجی شده و در همین دوره مجلس نهایی و تصویب شود.

وی گفت: لایحه مبارزه با قاچاق جزو لوایحی است که در همین دوره مجلس به تصویب می‌رسد و با توجه به اینکه کلیات و اصل لایحه تصویب شده است، با 85 شدن آن دیگر بند بند لایحه در صحن خوانده نمی‌شود بلکه یک کمیسیون مامور بررسی و تصویب لایحه خواهد شد.

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: علی نویدی شماره خبر: 265 زمان: 19:36 تاريخ: یک شنبه 4 دی 1390برچسب: فن آوریRFID , موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب



CopyRight| 2013 , ali navidi , All Rights Reserved
Powered By a.navidi@ymail.com | Template By: alinavidi



منوي اصلي

درباره سايت



برچسب هاي وب



کشورهاي جهانی بازديد کننده سايت


جاوا اسکريپت-اچ تي ام ال


جستجوگرسايت

Google

موضوعات وب


لینک های مفید



نويسندگان


آخرين مطالب



لینک دوستان


پيوندهای روزانه


لینک های مفید





سايت اشعار مديريت سايت


















امکانات وب



اخبار لحظه اي


جستجودراين سايت جستجودراينترنت